25 Maj

Godmorgon. För första gången på länge vaknade jag och va hungrig och sugen på frukost. Framsteg?
Sista dagen att vara hemma. Imorgon återgår jag till arbete. Och idag ska jag bara ta det lugnt.
Ska ner till centrum en sväng. Ta en promenad i vårsolen och lugna ner mig lite.

Farbror doktor ringde imorse och tipsade mig om en ny medicin som han tyckte att jag ska pröva som kan hjälpa mig massor så ska ner till apoteket för att se om det finns här eller om jag måste leta efter det. Det har tydligt precis blivit godkännt i sverige!

Sen är detta som jag sla följa. Ibs är alltså en sjukdom som betyder att man har ett försämrat tarmsystem och i många fall blir det som att "Magen styr ditt liv" och det är precis så det har varit. Har haft massor av problem med min mage, men med det jag äter nu känns det bättre men jag måste fortfarande vara försiktig.

- Äta regelbundet, undvika stora portioner. Ofta men lite alltså.
    För mig blir det en utmaning eftersom jag varit så otroligt dålig på att äta. Men ska verkligen försöka.
    Frukt, dricka mycket och äta mycket kokt och mild mat!

- Ta bort så mycket mjölkprodukter som möjligt.
  Det kan också bli svårt eftersom man använder matlagnings grädde och sånt i maten. Men ska inte ta bort allt    men för mycket kan bli problem för magen. Ost och smör är något jag inte tar bort. Nu äter jag becel tror inte att det är så mycket mjölk i det eftersom det är vegetabiliskt.
- Undvika stress.
   Blir också en utmaning eftersom jag har ett stressigt arbete. Men kommer inte sluta med det jag älskar. Kommer ge det en chans och försöka uppnå min dröm med eget företag.
- Hitta lugnetGenom kanske promenader i skogen, eller ta en promenad med mamma för att varva ner.
- Regelbunden träningDet kommer lätt att fixas eftersom jag älskar att träna!


Så nu ska jag städa lite i köket. Bara städa undan de jag inte har hunnit. Sen är det en dusch, Sen på med kläder och ta sig en promenad till centrum. Kanske ska kolla om mamma vill ta en fika!

Kommentarer
Postat av: Anonym

I Like!

2011-05-25 @ 13:19:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback