Ta vad du har- omelett

Idag till lunch blev det omelett. Fast det är lite mjölk i det men det funkade. Bara det att jag inte ska peta i mig förmycket av mjölken!

Omelett är bra för man kan ha i nästan allt. Man kan ta det man har i kylen!
För min del blev det.

-Kokt färsk potatis.
-Köttbullar.
-Hackad spenat
-Tomat
-Toppad med ost.

1. Skär och stek potatis och köttbullar. Sätt på ungen på 150 grader
2. Gör i ordning en äggstamning. Jag hade två ägg. Brukar räkna 3 msk grädde per ägg.
Så alltså två ägg och 6 msk grädde. Krydda med salt och peppar.
3. När det nästan är färdig stekt så stoppade jag i några bitar av den frysta hackade spenaten och lät den smälta och blandas.
4. Skär tomater i skivor.
5. Riv ost. jag hade Port Salut men det blir godare om man använder en kryddigare ost som präst ost eller västerbottensost.
6. Häll på äggstamningen. Och lägg i tomat skivor uppe på och den rivna osten.
7. Ställ in stekpannan i ugnen i ca 15 minuter. Se till att du använder en stekpanna som tål att vara i ungen annars lägg över allt i en ungsfast form.  Servera med lite sallad.

*Mums*


Kommentarer
Postat av: Krista

Lite som spansk omelett det där va med massa fyllning i :)

2011-05-25 @ 16:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback