FiskMiddag

Jag Det var ju ett försök iallfall. Min kära pojkvän kan tydligen bara äta fiskpinnar. Tråkigt men sant. Här lägger man ner sin själ för att göra något som liknar fisk pinnar med färsk fisk. Men felet är just de. Att det är färsk fisk och inte 3 månader gammal industri förstörd fiskpinne. Men om det är de ända sättet att få i honom fisk så Visst.

Men han prövade ju faktiskt det tyckte jag va bra. Beröm till honom.  Men då blir det mera fisk till mig *mumms*



Kokt färskpotatis med ångkokt torsk och stuvad spenat.

Panerad Torsk med kokt färskpotatis och stuvad spenat.
Hur gått som helst.


Skär fisken i bitar som du själv vill ha. Sen är det enkel dubbelpanering som gäller.
Eftersom jag är gluten så används Finax Glutenmix, ägg och glutenfritt ströbröd.

- Rulla fisken först i mjölet som är kryddat med salt och peppar.
- Sen doppas i ägget.
- Sist rullas i ströbröd. Super enkelt.
- Fritera i fritös, stekpanna eller stek dem med rikligt med olja.



Koka potatis, vill man ha ångkokt torsk så lägg in de i folie och låt den koka i ca 6 minuter tillsammans med potatisen. Jag hade även i lite gullök. Super gott!


Stuvad spenat, Har köpt fryst hackad spenat, låt koka upp tillsammans med mjölk och red sedan av med maizena!

Lycka till!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback