15 Mars

Sorry för att jag inte skrivit nått idag. Men jag har jobbat med mamma!
Och så skulle jag egentligen vara på målvaktsträning just nu men när jag kom hem så fick jag världens huvudvärk så jag satte mig själv i arbete istället!

Passar på att baka lite bröd och lite sånt, nu när jag ändå har tid! Recept kommer upp senare!  

Till middag blev det, Pasta Carbonara A la Mysan!



Carbonara
2 paket bacon
1 mellan stor hackad lök
½ burk cream fresch
2 msk matlagnings grädde
1 ganska stor vitlöksklyfta
salt & peppar

- Skär bacon och hacka löken i tärningar!
- värm upp panna med lite raps olja.
- I med bacon och lök.
- När löken börjar mjukna och baconet börjar få lite färg. häll då i cream freschen.
- Rör om. och häll på matlagnings grädde.
- Riv eller pressa en vitlöksklyfta
- Låt koka upp.
- salta och peppra efter smak!

Koka pasta till. Jag använde Majspasta finns att köpa i matvarobutikengluten hyllan. Faktiskt ganska god. Smakar inte direkt majs. Man tror inte att det är majs. Men det är en naturlig vara och den är naturligt fri från gluten därför jag äter den. Gillar ingen annan glutenfri pasta! Jo ris nudlar men det passar inte riktigt in här!

Lycka till!

Nu ska jag kolla till brödet i ugnen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback