6 Juni

Hemma hos mig idag så kokas det jordgubbs sylt!
Ledsen för dålig bloggning. Men jag har faktiskt inte lagat mat på väldigt länge nu!
Men nu blir det ändring på det. Nu ska det lagas och bakas så mycket det bara går.

Har inte haft varken lust eller tid att sitta vid datorn heller så. Hoppas jag är förlåten.

Jordgubbs sylt kokas. Eller den är färdig kokad ska bara svalna lite. Så blir det pannkakor till älskling när han kommer hem ifrån träningen. Och så blir det havregrynsgröt i min mage till frukost imorgon. Kan det bli bättre? A jag rensade frysen på jordgubbar. Mera plats! Jag håller på att titta efter en till frys så snart kommer man slippa handla så mycket. Kan man handla allt på en gång!




1 Kg jorgubbar
1 Kg syltsocker.
2 msk Vatten
3 tsk vaniljsocker


-Koka ihop 4-5 minuter, Sockret ska smälta.
- Vill man ha hela jordgubbar så låter man den vara som den är. Jag hade väldigt stora jordgubbar så jag Mixade sylten lite lätt. Så det blev grova bitar!
- Låt burkarna stå i varmvatten en stund innan ni häller upp sylten i burkarna.
- Låt stå och svalna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback