23 Juni

Imrogon är det midsommar afton och jag kommer spendera den dagen på Gröna Lund med mina käraste.
Men idag ska jag få besök av syster som ska fortsätta att hjälpa mig att riva tapet.

Mycket pussel med det dära rummet. Tur att vi har hela sommaren på oss. Igår när jag slipade allt och skulle börja lägga spackel så börjar tapeten att släppa fasten jag gjort vatten testet. Så nu måste vi Riva all tapet.
Men det är väl lika bra att får det gjort så bra som möjligt på en gång. Efter vi har rivit tapeten så ska vi måla taket.

Sen kan vi börja måla väggarna!

Lite bilder från renoveringen då!


Såhär såg det alltså ut Där garderoben stod. Bra gjort eller?
Nej. Inte bra gjort någonstans. Det släpper över allt. Golvlister satt inte fast. Och det är tapetserat bakom listerna så den som satt fast va vi tvugna att ta bort. Samma sak runt dörren. Så nya golv lister blir det sen.


Efter första kvällen då vi tagit bort alla skarvar.

Så ser det ut nu efter att jag insätt att jag måste riva allt! hum, suck!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback