Gudomlig skagenröra

Skagen röra är oftast ganska personlig man kan göra den efter recept eller hitta på eget!
Jag tänkte dela med mig av min skagenröra!
Men som denna gång inte blev den bästa i och med att jag hade färdigskalade småpytte räkor inte alls min stil. Men igår orkade jag inte stå och skala, Men köp helst räkor och skala själv!
Men ett stor absolut NEJ är att skölja dem i vatten för då tappar du alla smak i räkorna!

Detta behövs
Räkor, Bestämm själv hur mycket, Hela mitt recept är mycket på måfå och magkänsla använder inte så mycket mått. utan man får smaka sig fram!
Majonäs
Cream Freisch (stavning haha)
Pepparrot
Citron
purjolök
Dill
Salt och peppar

1. Skala räkor, eller om man har burk så häll dem i en sil och låt dem rinna av.
2. Lägg sedan ner dem i en bunke
3. Lägg sedan på majonäs men ta i lite i taget för det ska bara vara så att det precis går ihop.
4. Klicka sedan i CF
5. Riv pepparrot och hacka dill. (man kan använda fryst dill också) och finhacka purjolök. Men bara lite grann. 
6. Pressa ner lite citron och blanda i Dill, pepparrot och purjolök. 
7. Men smaka av hela tiden så att det inte blir för mycket av något!
8. Krydda sedan upp den med salt och peppar.

En skagen röra ska vara så kompakt och ihop att det ska gå att forma ett ägg. Då är det en riktigt bra skagenröra!



Resultatet.



Kommentarer
Postat av: Marie

Det ser gott ut.

2011-05-03 @ 12:27:29
Postat av: syster

mmmumsigt det ser ut

2011-05-09 @ 16:25:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback